måndag 16 februari 2009

Tårtan.

Idag fyller yngsta bonusdottern moppe. Frukost på säng och vacker skönsång av kraxande styvmorsa. Sambon höll av gammal tråkig vana käften och Alice låg uppe i sängen, nyvaken och halvsur för att någon annan än hon fyller år. Sen var det lite småpresenter och en stor present i ett kuvert. Mattias ska åka till Medelhavet med sina 2 äldsta döttrar. Urtråkiga tjockisElin stannar hemma och passar småfisarna för att hålla kostnaderna nere. Inte för att jag är extremt dyr i drift men det blir onekligen billigare utan oss. Så därför blir de alla tre utan större födelsedagspresenter.

Jag, Alice och Arvid var på mariagården på förmiddagen. Jag velade fram och tillbaka om jag verkligen orkade. Och minsann. Den här gången gjorde det mej bara starkare.

Sen gjorde jag och Alice tårta. En smaskig sak med chokladmousse och marängbotten. Arvid grät sig otäckt tyst varje gång jag försökte ha 2 händer fria, så med andra ord spenderade han den mesta tiden på min arm.

Mattias fixade allt med middagen efter födelsedagsbarnets beställning. Jag lekte med Alice på hennes rum. Konstigt att jag inte gör det oftare. Vi lekte mamma och bäbis, typ den lek som jag leker hela dagarna annars, men nu fick jag förstås vara bäbis ibland. Vi byggde lego och hade affär. I affären kunde man bara köpa hamburgare, strips och fanta. Annars brukar det vara en affär som har klänningar, fina skor och halsband.

Nu har Arvid tröttnat på att sova. Måste stoppa gnället innan han vaknar på riktigt.

Inga kommentarer: