tisdag 24 februari 2009

Mer att läsa.

Nu känns det som förkylningen börjar ta om igen. Jag fortsätter knapra värktabletter, men effekten känns försvagad.

Men idag ignorerar vi det.

Alice är på dagis och efter dagislämning gjorde jag en raid på Bokia och shoppade litteratur. Nåt mord, nån förälskelse, nån nobelpristagare, nån som borde bli nobelpristagare, nån ABCbok, nån bok att bita på och nåt för mej att bita i. Bland annat.

Så nu börjar nästa kapitel. Det är dax att läsa. Men det har jag tyvärr ingen ork till. Idag blir det bara baksidesläsning och lite bläddring och sniffning. Böcker luktar sååå gott. Jag har i och för sej redan läst ut en bok. Arvids mjuka ankbok.

Snart ska Alice hämtas upp. Med mackor och o'boy i nappflaska. Precis vad tandläkaren förespråkar... Så åker vi till Trönö. Sista kvällen med kusinerna och mostern för den här gången. Imorrn ska de packa sej in på tåget och resa hemåt igen. Tråkigt. Som alla gånger är det så mycket jag tänkt att vi ska göra som vi inte hunnit med.

Och sambon har namnsdag idag. For real.
Oxå är det fettisdagen. Allt måste firas.

Inga kommentarer: