måndag 23 mars 2009

Pingpongkingen

Trots att jag och sambon hjälpte våren på traven igår förmiddag har det idag blivit full vinter igen. Jag fick bära in min badenbaden och sopa av bilen. Suck. Men okej.Solstol i mars kanske var liiiiiite överdrivet.

Annars har sambon visat sin bästa pingissida i helgen. Vann ett knivset och en termos. Jag och kidsen såg några av alla hans matcher. Alice var lagom intresserad av pappsen och hans framgångar men det var rätt roligt i hallen ändå.

Sambon har skärpt sej. Inte ett enda fult ord snappade jag upp. Det kanske berodde på att det gick så bra i och för sej. Bara en gång kom ett vrål. "Vad var det där?" frågade Alice som vaknade upp från sitt balanserande mellan stolarna. "Ingen aning." ljög jag. En vit lögn för lillflickans bästa.

Inga kommentarer: