torsdag 29 april 2010

Gammelmamma.

Jag har värk i äggstockarna. Som en molande mensvärk som liksom inte lossnar.

Plötsligt glömmer jag den. Eller försvinner den? Jag vet inte. Men helt plötsligt är den där igen. Och molar.

Ibland tror jag det är en påminnelse. "Hallå! Det är tomt här inne." Lite som ett kundmeddelande i högtalarna på IKEA. "Vi stänger nu om femton minuter." Sista chansen. Passa på.

Inatt drömde jag bäbisdröm. En sån där verklig dröm som riktigt doftade.

Försvinner den här längtan verkligen aldrig?

2 kommentarer:

Lise-Lott sa...

Meeeen... du har ju flera år på dig!!
Ser jag en nyfödd på nära håll så får jag multipla ägglossningar men det går ganska fort över igen ;-)

Anonym sa...

Jo, den försvinner - till sist, när man vet att man är klar.
Då känner man i hela kroppen att det är slut, finito, no more!
För fyra år sedan trodde jag aldrig att barnlängtan skulle gå över. Jag var nästan helt inställd på ett femte försök med ägget vi har i frysen i Falun (IVF) men nu... nej. Jag orkar helt enkelt inte.
/Stina