måndag 5 oktober 2009

Flås flås.

Först var det värsta slöa morgonen. Jag tog en dusch. Plockade ur och i diskmaskinen. Långfrukost med både Kuriren och DN. Borsta tänderna. Kika på klockan.

WHAT THE HELL? Kvart i!!!

På med kläder. Tvätta av kidsen det värsta. Pula ner nån extra blöja i den redan överfyllda skötväskan. En extra body oxå. Vart är mobilen? "Sätt på dej skorna nu, Alice!" Skynda skynda.

Till slut var Alice på plats på dagis och jag sprang med Arvid i famnen till Familjecenter och doktorn. Stormade in med andan i halsen. Försökte slappna av och inte prata i hundrafemti och få Arvid att känna sej luuuugn.

Doktorn:
"Det var värst vad du flåsar. Hur är det med konditionen?"

Käftsmäll. "Men för i helvete."

Hade jag velat sagt. Istället mumlade jag nåt om att "Jo, man är ju rätt tjock och jag borde förstås röra mej mer."

Jävla skit. Så det har jag firat med att smälla i mej gammal pizza och 2 bullar. Det nya livet är långt långt borta just nu.

1 kommentar:

Naémi sa...

Vilken jäva idiot. Doktorn, alltså.

Fy fan. Trodde han att det skulle få dig att må bättre, eller?

Oavsett hur mycket du åt i kväll, så är det en ny dag i morgon, hur klichéaktigt det än låter. Låt skitdoktorns ord rinna av dig, och fokusera på att må bra.

*kramar*