måndag 19 oktober 2009

Spökvandring.

Igår var jag och en kompis ute på kvällspromenad.

Sist jag var på kvällspromenad var det kortärmat och ljus sommarkväll som gällde. Nu var det becksvart och pannlampa som förutseende C satt på huvudknoppen.

Vi började med att gå en mysig, belyst gångväg som helt plötsligt inte var belyst. Jag såg otäcka skuggor i gräset, vi "iiiiiiiiiiiiiiiiii"-ade och sprang hand i hand en bit till vi kom till en ny gatlampa.

Samtalsämne 1: "Gud vad mycket otäckt som hänt här senaste tiden. Mordet. Alla bränder. Och tänk vad många som blivit rånade. "

Samtalsämne 2: "Har du sett en gammal fiskare här nån gång? Som helt plötsligt förvunnit? De säger att det är en gubbe som går igen."

Ja, så där höll vi på. Inbillade oss värre och värre saker. När vi mötte en man med en lös hund gallskrek vi rakt ut och småsprang därifrån.

Väl hemma igen hade jag bultande huvudvärk efter den hårda anspänningen av en skräckpromenad.

Men vilken jäkla bra motion sen. Kroppen borde förbränna minst det dubbla när man har konstant hög jag-är-med-i-en-skräckfilm-puls.

Inga kommentarer: