torsdag 22 oktober 2009

Konstigt.


Det är nåt mystiskt på Mossberget.

Vi har teve i sovrummet. Härligt. Mysigt. Och kanske lite korkat eftersom jag lätt blir isolerad här istället för att umgås med resten av familjen när småkidsen somnat.

I alla fall. Vi har haft problem med tv-mottagningen. Arvid har dragit i sladdar så det är förstås inte så konstigt. TV4 med sina små 4-bäbisar har varit helt omöjliga att få att fungera och igår dog allt utom svt-kanalerna.

Nu satt jag här och surfade i tystnad och tänkte bara testa lite. Och hokus pokus - nu är det nemas problemas. Förutom det ihållande piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiipet som gör mej tokig. Boxern har fått nåt biljud trots två veckors vacation hos verkstaden. Illa.

Mer mystik.

Sänglampan är helgalen. Eller är det nåt annat? Vissa kvällar när jag tänt lampan har ljudet höjts på teven eller så har det bytts kanal. Väldigt märkligt. Jag berättade för M som genast fnös åt mig och var helt säker på att jag legat på fjärrmon eller nåt. Men han har fått se samma sak. När den mystiska kopplingen är igång, eller vad man nu ska kalla det, kan man höja höja höja via lampknappen eller gå från tvåan till sexan om man skulle vilja det. Men tio minuter senare är det borta och kanske inte kommer tillbaka förrän någon månad senare.

Spooky. Eller bara livsfarligt med knasiga ledningar.

1 kommentar:

Anonym sa...

koolt.
han borde inte varit skeptisk till en början. för på hans jobb bryter polisradion telefonen. radion är ju bara en passiv lyssnare! ändå bryter den den fasta telefonen. märkligt. men inte cirkusmässigt, som ert.
/Fredrik B