onsdag 21 oktober 2009

Ytlig.

Jo. Men det kan jag väl erkänna att jag är en del.

Jag tänker väldigt lite på att jag är nyttig för att må bra. Jag tar inte den där promenaden eller gymträningen för att jag ska vara frisk och hålla otäcka sjukdomar borta. Det är nåt jag nästan tar för givet.

Jag vill använda jeans och tröja utan att dra i midjan, fixa och trixa så ingenting fastnar i nån valk och baklängesstudera mej i spegeln för att inte missa nåt.

Nån gång har jag kommit hem, gått förbi helkroppsspegeln och sett sånt man inte önskar sin värsta fiende. I utseendeväg alltså. Sen har jag noll problem med att gå runt med en bäbisspya på axeln eller mysbyxor.

Jag är en sån där som avskräcker tjejer från att skaffa barn. Som är rädda att de ska bli tjocka och sluta bry sej om sitt utseende.

1 kommentar:

Lise-Lott sa...

Det är du inte alls det! Det räcker med att se de underbara små för att villa ha ett helt gäng själv.. eller en-två stycken i alla fall...