måndag 12 oktober 2009

Godisråtta med måtta.

Jag börjar tro att jag har en skyddsängel som skyddar mej mot att förtjocka mej totalt. Ängeln använder en genomgående supereffektiv metod. Den strör helt enkelt lite sömnpulver på mej så jag hamnar i total koma.

I lördags hade jag slagit på stort och tänkte "Åt fanders med Nyttiga Livet!" Jag hade köpt lösviktsgodis för nästan 70 kr, hällt upp i en skål och verkligen gottat mej åt att snart skulle det bli fotbollsfest i tevesoffan. Jag tänkte mest fokusera på godisskålen, läsa en tidning och ha fotbollen lite mer i bakgrunden.

Först var det nattning. Nybadade barn, disneyfilm på teven oxå varva ner litegrann. Jag varvade ner klart mest och snarksov nästan på en gång.

När jag vaknade till liv igen var fotbollen över för länge sen. Och sockersuget försvann med sömnmosigheten.

Jo. Så så var det...

Inga kommentarer: