torsdag 22 oktober 2009

Only the lonely.

Jag har isolerat mig. Jag vet inte riktigt när det började, men det har liksom bara blivit jobbigare och jobbigare att komma någon annanstans än till dagis.

Men idag tog jag äntligen tag i mej själv. Jag ignorerade den där lille djävulen som bor djupt där inne. Hon som tjatar om att jag är för jävla ful, ointressant och värdelös.

Jag träffade en kompis på lunchen. Och Arvid sov som en stock vilket gjorde att jag verkligen kunde koncentrera mej. Tänka flera tankar åtminstone halvklart. Tankar som handlade om lite djupare saker än blöjbyten, tvättsortering och middagsplanering.

Och tjolahoppsan vilken lyckad dag det helt plötsligt blev. Efter att ha varit skitförbannad i... ja vad kan det vara? ett par dar i alla fall, så släppte det och jag är riktigt glad.

Tyvärr verkar det som att barnmagarna håller på att klappa ihop så det blir inget mariagårdande imorrn.

Inga kommentarer: