lördag 7 november 2009

Borta bra men hemma bäst. Eller nåt.

Sambon har ännu en dag i pingisens värld. Jag är bara trött och tung i huvudet.

Ibland vill jag bara sticka en unge under vardera arm och åka. Fly från dammråttor, tvättberg och överfyllda diskbänken. Men när jag gör det och kommer hem till infernot några timmar senare så känns det ännu värre. Då är både jag och ungarna trötta och i värsta fall också hungriga.

Imorrn ska yngsta bonusdottern åka med mamma och mormor på en veckas solskenssemester. Och jag är riktigt avis.

Jag vill oxå åka till slöa dagar vid poolen med fruktdrinkar och för att få lunch behöver jag bara lyfta ett finger och peka i menyn. (Och öppna plånboken förstås.) Eller ja. Först ska jag och sambon dividera om ifall vi ska äta nu eller inte. Han vill aldrig äta och jag vill alltid äta. Han ger mej en blick och den där vanliga: "Men vi åt ju nyss!" och "Är du redan hungrig?" Så jag känner hur magen buktar ännu mer under den missklädsamma bikinin.

Nej. Nu kom jag helt ur spår. Lika bra var väl det.

1 kommentar:

Lise-Lott sa...

Känner igen det där, här ser det bedrövligt ut efter en veckas förfall och dessutom ska tonåringarna ha filmkväll så jag MÅSTE städa (och förmodligen göra om det i morgon igen)... *suck* Å vad ska man göra för mat då? Lika bra att sätta igång NU! Ha en bra dag!