fredag 6 november 2009

Love love love.

Än en gång Diskussion Bröllop på mossberget.

Snygga söta jag: - Vill du gifta dig?
Sambohelvetet: - Njae. Jo. Eller... Det är liksom inte högst upp på listan. Det känns inte så viktigt.
Snygga söta jag: - Nähä.

Tystnad.

Sambohelvetet: - Kanske om vi åker utomlands.
Snygga söta jag: - Kanske?
Sambohelvetet: - Du vet, tjejer kan oxå fria.

Blick.
Tystnad.

Nu skulle man kunna tolka det här som att min sambo skulle tycka att det var riktigt najs om jag friade och vi gifte oss i månskenet och levde lyckliga i alla våra dagar. Men tyvärr tolkar jag det som ett: "Det där skiter jag i, fixa det där du så kan jag typ skriva på ett papper men jag tänker bara gifta mej om det funkar smidigt. Jag ska hyra moppe på tisdag och onsdag och på torsdag är det badtur och på fredagen ska vi ju rida på elefanter. Så kanske om vi hinner mellan elefantturen och middagen. Fast då vill man ju ta ett dopp i poolen så kanske vi kan göra det på nästa resa."

Inga kommentarer: