måndag 9 november 2009

Mål 1: Tjockis med snygg mobil.

Nu var det länge sen sambon lekte Anna Skipper med stora smörpaketet. "Tänk att du har gått ner x många såna här!!! Skitbra ju!" Och enda tanken i mitt huvud är hur många såna där jävlar som sitter kvar.

Okej. Det börjar bli dax att skärpa till sej igen. Det Nyttiga Livet har liksom blivit bortglömt. Eller nej, jag tänker på det typ jämt. Väger mej fortfarande flera ggr om dan och svär och lipar åt mej själv i spegeln och sånt moget, men jag ignorerar det totalt när jag tar tredje mackan till kaffet, stora chokladbiten i tevesoffan eller andra megajätteportionen gräddbaserad middagsmat.

Så skulle vi ju inte ha det. Vid det här laget skulle jag ha nya jeans, en borttappad dubbelhaka och inte minst en iphone. Iphonen är nämligen Belöningen vid delmål 1. 1,7 kg kvar. Och där har jag stampat i typ en månad.

OM jag nu skulle lyckas komma ner till iphonestatus är frågan om inte tomtefar stoppar tillbaka den i julkappssäcken efter julbordet.

Inga kommentarer: