tisdag 2 december 2008

Besiktning.

Just nu skulle jag få underbar och lyxig ansiktsbehandling. Jag fick nämligen ett presentkort av min snälle sambo i julklapp. Nej, vi har inte bytt julklappar extremt supertidigt i år. Slarviga jag har bara inte fått tummen ur än. Och nu går snart presentkortet ut i datum. Korkade jag.

Oxå gjorde jag det ändå i fredags. Rusade in och bokade en tid. Idag kl 13. När jag kom hem till min almanacka upptäckte jag att jag redan hade en dejt. Alice ska på treårskontroll. I min almanacka finns det ungefär en tid att passa varannan vecka eller så. Och minsann lyckades jag pricka in den.

Så nu kommer snart mormor som ska hänga med Arvid. Och jag ska åka till dagis och fiska upp den blivande treåringen. Jag är nervös! Är det smart? Jag är rädd att Alice ska bli tyst och blyg. Det är just när jag är rädd att hon ska vara tyst och blyg som hon blir tyst och blyg. Dålig dålig mamma.

Men vad händer om hon inte klarar kontrollen? Fyller hon inte tre då utan får gå om ett år?

Inga kommentarer: