torsdag 4 december 2008

Hagalen morsa.

Det har blivit vinter på Mossberget igen. Vackert vackert. Tyvärr är det aningens för slaskigt och inte alls sådär knarrigt under fötterna som jag vill ha.

Nu har vi varit och shoppat. Och vi har ett liiiitet problem. Jag vill köpa ALLT till min lilla prinsessa. Tänk en sån skulle hon säkert vilja ha. Och jo, så är det ju. Hon skulle vilja ha den. Och den. Och den. Och den. Och den. Mattias stoppar mej och blir den kloka och jag blir irriterad och tycker att han gör skillnad på barnen.

När jag kom hem började jag titta lite på det som jag redan köpt till Alice när inte pappa varit med och "stoppat". Hmm... Ja, det är ju en del om man säger så... Så det kommer definitivt inte gå någon nöd på henne.

Blivande treåringen kommer få sitt egna rum imorgon. Amanda har tillbringat första natten i sitt nya rum och hon är helnöjd. Hon kan ligga i sängen och titta på tv och det är lycka för en trött tonåring. För en trött tvåbarnsmamma oxå...

1 kommentar:

Anna Maria sa...

Skönt att Amanda är nöjd.
Och ett eget rum är väl en fantastisk present. Siri önskade sig ett större rum i 5-årspresent, men så blev det ju tyvärr inte.