lördag 13 december 2008

Sankta Lucia.


Jag och mina småtomtar är ensamma hemma. Jag som ville lussa för pappsen med kaffe på säng. Kaffe åt mej och o'boy åt honom.
Men sambon och Amanda åkte till Jönköping igår. De hämtade upp Evelina i Linköping på vägen och just nu är det nog slö morgon hos farmor.
På Mossberget är det oxå slö morgon. En väldigt vacker morgon. Jag drömmer om att ge mej ut och fota snötunga granar och gnistrande isdroppar. Äh. Jag skippar det. Det blir aldrig sådär vackert som jag tror. Sen måste jag nog hitta på nåt skojigare för en stackars Alice som bara varit hemma och gjort nada i flera dagar. Ska börja med att äta frukost. Alltid en bra början.

1 kommentar:

Anna Maria sa...

Åh vad söta! :)
Valter är tomteklädd för tredje dagen i rad.
Samma sak gäller Siri och hennes lucialinne. Båda barnen är lite fläckiga och skitiga men vad gör väl det.
Glad Lucia!