onsdag 24 december 2008

God jul!

Vilken toppendag!
Allting gick precis som man kan önska.
Maten var smaskens, gästerna var glada, sambon var perfekt och barnen var nöjda. Relativt nöjda i alla fall. Arvid hade några ledsna stunder men inte panikartade.
Och julklapparna var toppen! Till alla kändes det som. Eller var det jag som gick i ett lyckorus?
Jag och sambon gav nämligen våra julklappar till varann på förmiddagen. Och jag fick nåt som jag alltid har önskat mej fast jag inte har sagt det. Först fick jag en superskön kudde. Det är förstås en underbar gåva till en latmask som mej. Att sitta uppallad på tusen kuddar i sängen med en bok är det ljuvligaste som finns. Sen kastade han fram trumfkortet... Ett örngott med "Världens bästa mamma" i söta bokstäver med hjärtan. Jippi! Jag är Världens Bästa Mamma. Jag har fått priset! That's me. Jag ska gå med min kudde under armen vart jag än går.

Inga kommentarer: