torsdag 18 december 2008

Otröstlig lillgrabb.

Arvid är inte nöjd utan mamsen. Han vill inte ligga ner. Såklart. Han är ju pigg för tusan. Han vill inte sitta i babysittern. Inte ens när leksakerna kommit på plats. Upp i famnen. Nöjd. Vi provar med matstolen. Inte nöjd. Han får en leksak. Lite nöjd. Jag skyndar mej att steka lite kött, skära upp en lök, mäta upp nånting. 50 sekunder senare ger jag upp. Jag viftar med leksaken och ger honom den. In med blomman i munnen. Nöjd. Skyndar mej att mäta upp lite mer. Mat på gång. Tappar blomman. Hysterisk.

Ja, sådär är mina dagar. Och när han somnar är jag heeeelt slut. Och då har jag miljoner saker som jag ska göra. Det mesta jag måste göra "måste" jag inte göra. Det är jag som tycker att jag måste göra det och ingen annan. Men jag VILL. Jag älskar allt det här juliga. Och jag vill att mitt hem oxå ska vara sådär juligt fint som i tidningarna. Dream on.

1 kommentar:

Rosa sa...

Läs inte tidningar. Man får bara ångest över alla kulturtanters shabby-chic-fräcka hem med hemgjort julpynt i varenda hörn. Självklart är det tjusigt sedan en inredare och en stylist varit där och duttat och nuttat till det i timmar.