lördag 13 december 2008

Let it snow! Let it snow! Let it snow!


Jag, Alice och Arvid har haft en luuugn dag.


På eftermiddagen kom Camilla och Hugo på besök. Trevligt med vuxenprat men det blir väldigt mycket för lite. Det är inte direkt så att barnen håller sej på Alices rum, även om jag försöker lura dit dom.

Sen var det dax att ta tag i dagens mission. Lördagsgodis! På med overaller och ut i Winter Wonderland. Oh! My! God! Vad mycket snö. Jippi. Det är jul i luften. Från alla håll och kanter. Håll tummarna för att det vita vackra täcket får ligga kvar och glittra och lysa upp i vintermörkret. I februari önskar jag nog snöhelvetet all världens väg, men i december hör det minst sagt till.


På Mossberget skottas det snö. Om något vitt börjar dala så ger man sig ut med ett stadigt grepp om skoveln och skottar. Skottar, skottar och skottar. Tidigt på morgonen skottar man. Nån gång kring lunch skottar man. På eftermiddagen kanske det har blåst ner lite snö från någon driva så då skottar man. Och en liten kvällsskottning är väl aldrig fel?


Vi är nog alla brevbärares mardröm. Vi skottar inte om det inte är absolut nödvändigt. Och nu är det väldigt nödvändigt, ändå bylsar jag runt i snön och tar lite sats innan jag kör ut från gården. Imorrn SKA det skottas. Jag lovar. Eller jag kan väl inte lova direkt. Men jag har för avsikt att... Öh. Om inte det kör ihop sej helt så ska jag minsann... Äh. Nej. Jag kommer inte göra det, va? Är inte skottning nånting för karlar ändå? Borde vi inte hålla fast vid den traditionen?

1 kommentar:

Unknown sa...

Men sötnosarna! :) Den där bilden kan vi visa för våra kommande gemensamma barnbarn. ;)