lördag 20 december 2008

Dan för dan före dan före dan före DOPPAREDAN!

En mysig lördag. Jag är på myshumör hela jag och försöker mota bort stresskänslan som ibland hotar att ta över.

Det där med att shoppa är inte roligt längre. Alldeles för mycket folk överallt. Och en syskonvagn passar definitivt inte in. Det blir onda ögat från den sötaste snällaste gamla mormorn som annars ALLTID brukar le mot oss.

Men jag älskar att handla presenter. Det är bland det roligaste jag vet att fundera ut vad just DEN personen vill ha utan att han/hon vet om det. En önskelista med exakta önskningar är inte alls rolig att jobba med.

När jag från att ha varit Singel i Stan-Elin förvandlades till Bonusmamma var det sååå svårt att sluta shoppa. 2 söta, glada flickor som lyste upp i hela ansiktet över en liten nyckelring ville jag bara överösa med klappar. Men numera är det inte sååå enkelt. Nu är det mobiltelefoner, moppar, sadlar och annat superdyrt. Jag tycker att jag har bra smak och borde kunna köpa en tröja. Men det är såklart totalförbjudet. Det kan jag inte. Då är det bara att köpa ett presentkort. Hur kul är det?

Idag köpte vi julklappar till kidsen som ska komma imorrn. Roligt roligt roligt. Bara alla får vara friska nu. Fick ett oroväckande sms igår kväll att barnen på Ankarvägen var sjuka. Har inte hört nånting mer.

Bakade pepparkakor igen. Och drog ihop en fudge.

Vid nattningen lekte jag tomte med Alice för hundratusende gången. "Finns det några snälla barn här?" Och jag tror nästan jag längtar mer än lilla treåringen.

1 kommentar:

Unknown sa...

Barnen på Ankarvägen ska vara feberfria och på rätt väg mot hälsan igen. ;-) See you tomorrow!