tisdag 20 januari 2009

Budord.

Idag är det dagisdag för Alice. Det betyder städdag för mamsen och minsann, den här gången blev det verkligen så. Arvid har nämligen sovit i vagnen hela långa dagen. Han somnade på vägen från dagis och vaknade vid 13. Så jag har plockat, dammsugit, torkat golv och tvättat. Så nu känner jag mej sååå stolt över mej själv!

Men jag skulle nog ha behövt en stunds vila oxå. Arvid har använt mej som en mänsklig napp och varit ledsen inatt. Han kräktes upp en vit slemklump och blev helt förstörd. Annars brukar det bara vara flytande. Intressant kräkinfo.

Jag bröt mot Det Första Budordet som finns i Alla Föräldrars Heliga Bibel. Igår på Mariagården begick jag misstaget. Hur budordet lyder? "Du skall icke skryta över dina barns sömn." Det slår aldrig fel. Säger man att ens barn brukar sova hela nätter så gör barnet absolut inte det hädanefter. Det spelar ingen roll hur många gånger du tar i trä eller "peppar, peppar" till det.

Å jäklar. Dagispromenad!

1 kommentar:

Unknown sa...

Ha ha! Ja, är det inte typiskt? Och nästan lite otäckt... Hur kan det ALLTID stämma?! :-o