lördag 17 januari 2009

Knockad, tiltad och nollad.

På torsdagskvällen frös jag så tänderna skallrade. Trodde att jag brann av feber men sambon ryckte på axlarna och gav mej ett täcke till. Ingen feber där inte.

Hela natten var för jävlig. Frös och frös och frös. När morgonen kom åkte Mattias och Amanda till jobb och skola och jag försökte att inte frysa.

Jag var en spillra. Och stackars Alice klagade nån gång då och då och ville äta frukost. "Jo visst. Vi ska. Mamma ska bara bli lite varm först." Oxå somnade jag om. Med jämna mellanrum träffades min arma kropp av en liten isfot och jag sa om och om igen till Alice att inte nudda mamma med sina kalla fötter.

Till slut orkade jag mej ner. Typ samtidigt som farsan Baloo äntligen räddade mej. Jag stapplade mej upp igen till sängen och hamnade direkt i koma.

När Matte skulle tillbaka till tidningsvärlden vaknade jag i en bassäng. Jag var flytande. Men mådde så mycket bättre. Jag hade återvänt från dödsriket.

Inga kommentarer: