torsdag 1 januari 2009

Nyårsfirande.

Nyårsafton var en hit!

Fredrik och Anna-Maria joinade jättefamiljen på Mossberget. Vi åt förrätt, varmrätt och en formidabel efterrätt som Fredrik imponerade med. Basilikaparfait! Jag erkänner att jag var skeptisk. Men det var jättegott!!! En dessert à la Gordon Ramsay.

Sen spelade vi spel. 3 lag. Män, kvinnor och teens. Det gick tyvärr sämst för kvinnorna. Hell! Och jag är ingen bra förlorare. Efter vi spelat kändes det som jag missat alla frågorna. Råkade man inte hoppa över oss?

Oxå var det snart dax för tolvslaget. Hela gänget hoppade in i bilen. Ja, hela gänget minus mej och småkidsen. Alice vaknade och var ledsen ledsen ledsen. Då blev förstås Arvid oxå ledsen. Och sen var det hela igång.

Alice gillar inte fyrverkerier. Hon låg under täcket med händerna för öronen och blundade. Somnade till ibland, men vaknade av en hög smäll. Jag försökte få henne att sätta sig upp och titta på det vackra genom fönstret men det var hon inte intresserad av.

När smällarna tystnat var det Arvids tur att vara ledsen. Ingenting kunde få honom att bli nöjd. Och jag blev tröttare och tröttare. Så det nya året började med att jag somnade som en stock när Arvid somnade som en stock.

Inga kommentarer: