lördag 10 januari 2009

Ännu en lördag.


Alice har börjat kissa på sej. Det är väl normalt men ändå blir jag fundersam över varför det händer nu. I förmiddags stod hon i en pöl och tittade sej i spegeln och grät hjärtskärande. (Det är nåt hon pysslar med rätt ofta. Gråter och ser sej i spegeln.) Jag lyfte in henne i duschen, tog av henne kläderna och spolade henne ren.

Trodde jag. På vägen till Trönö fick hon ett kli-anfall. Det kan oxå vara så att hon överdrev sitt kli-anfall eftersom mamsen blev så tagen. Hon satt i alla fall bak i bilen och skreeeek och grät. När jag stannade bilen var hela ansiktet sådär flammigt som bara Alices lilla ansikte kan bli när hon gråtit. Jag fick helt enkelt ta av henne overallunderdelen och strumpbyxorna och hon fick sitta i bara trosorna resten av vägen. Så nu får hon väl urinvägsinfektion istället.

Det var dagens event. Annars har det nämligen varit lugnt och skönt. Blev servad med scones till lunch och skinkschnitzel till middag i Trönö. Väl hemma tittade jag och Amanda på tjejfilm. Det gäller att passa på när karln i huset är iväg. Det blev Sex and the city.

Nu kom Alice och kröp ner i sängen. Dax att knyta sej.

Inga kommentarer: