onsdag 21 januari 2009

Ja se karlar!


De kan man inte lita på. Dejten är inställd. Sambon skyller på mycket jobb. Tråkmåns! Jobb och jobb. Är det allt som betyder nåt?

Nej. Jag bara drygar mej. Jag har full förståelse. Typ.

Jag har haft besök av Jessica och Vilmer. Väldigt trevligt! Hon har fått mej sugen på att börja virka. Jag vill kunna virka värsta supersakerna på en gång. Går och drömmer om att virka prinsesstårtor, men jag får nog nöja mej med en enkel provlapp. Jag är rädd att det stannar där oxå. Min kreativa ådra blev det visst inte mycket av med trots min superhändiga och konstnärliga mamma. Jag har idéerna men är för klumpig och dålig för att få till nåt. Sad but true.

Och nu skulle jag egentligen ha storhandlat men Arvid somnade så skönt så jag vill inte störa. Han snarkar precis som mor sin. Om Alices dagsform är okej så kanske vi kan göra det efter dagishämtningen. Eller skjuta upp det ytterligare en dag. Jag kanske ska sluta skylla på min treåring.

3 kommentarer:

Anna Maria sa...

Jaa! Syjunta! Och bokcirkel!

Unknown sa...

Ha ha! Jag blir alltid så förvånad när det börjar spelas musik helt plötsligt, och fattar inte var det kommer ifrån! :D Hemma har vi alltid ljudet avstängt på datorn, så då hör jag ju aldrig. Men här på jobbet börjar det tyst, tyst att spelas och mina ögon blir större och större. "Men vad ÄR det som låter???" :D Hi hi! Ja, det där hade ju inget med ditt inlägg att göra.

Rosa sa...

Klart att ni ska ha både syjunta och bokcirkel! Det är skitkul.

Dessutom behöver man inte vara duktig på att pyssla. Man kan fika också.