tisdag 20 januari 2009

En stor dag!

Dagispromenaden blev en snöig historia. Stackars Arvid låg och kämpade med ögonfransarna mot snöflingorna.

Alice somnade på vägen hem och jag kunde titta framåt utan att pannan värkte så tydligen hade snöandet eller blåsten eller nåt lättat. Jag var lite off för jag småsprang med vagnen. Så trots vädret kom jag hem rödblommig och halvsvettig.

Imorrn har jag en dejt med nyhetschefen. Gud vad ska jag sätta på mej???

Men vilket skojsigt litet måndagsskämt. Eller är det tisdag? Nej, just ja. Det är varken eller. Det är bemärkelsedag idag och jag ska genast slå en signal till brorshelvetet. Han fyller 35 jordsnurr just idag. Hurrrrrrrrra! Hurrrrrrrrra! Hurrrrrra! Hurrrrrrra! Som Alice säger.

Sen är det en historisk dag dessutom. USA har fått sin 44-e president. En stor dag! En bra dag!

Nu är det Mästarnas mästare. Och jag vill moläta choklad. Men det får man förstås inte. Hell!

Inga kommentarer: