söndag 25 januari 2009

Konsumtionshets.

Igår var en riktig tipptoppdag, som Musse skulle ha sagt. (Jag är Musses klubbhus-skadad.)
En lagom lat förmiddag och sen lämnade jag pappan och småbarnen hemma för en tjejdejt. Fika med Camilla och Sofia på Furan utan kids. Jag var så till mej att jag var alldeles skakig.

Skakningarna fördubblades eller tripplades när jag fyndade en hel hög med kläder åt mej själv! Plus ett par jeans för 37,50 till snart 15-åriga bonusdottern. Som gick hem! Har ni hört på maken?

Skyndade hem och hämtade upp gänget (-Amanda som ville vila efter hårt arbete med predikningar på konfirmationsläsandet) och åkte till Lycka. Där bjöds det på afternoon tea med beresta kaktusmarmelader och trevligt prat.

Dagen avslutades med provning. Tyvärr var väl inte livet fullt lika roligt efter litet kik i spegeln men visst hade jag fyndat.

Nu är det dax för städning. Tar det aldrig slut på den här eviga städningen???

Inga kommentarer: