söndag 18 januari 2009

En evighet. En kort sekund.

Idag var första gången jag gick utanför dörren sen Den Stora Sjukdomen. (Det känns som jag varit sjuk i en evighet.) Det skulle bli en stilla grillning med Fredrik och Anna-Maria m barn a k a Lycka-gänget. Det var storm! Mossbergsfamiljen som så stort skulle vara eldansvariga hade tagit med en värdelös tändare vilket gjorde att grillningen blev uppskjuten tills fötterna var lagom bortdomnade. Och innan alla korvtuggor var urtuggade hade jag tagit barnen med mej tillbaka till bilen.

Tjolahopp!

Jag är ändå nöjd med den lilla utflykten. Lite frisk luft, eller ja, lite för mycket och lite för hård men den var extremt frisk. Trevligt sällskap även om jag inte hann samtala så mycket som jag hade velat. Smaskiga korvar. Och glada barn.

Inga kommentarer: